Keto Diet
Košík0

KetoDiet: Z garážového startupu k průvodci zdravým životním stylem

31. 12. 2024Tento článek vám zabere 5 min čteníTereza Břízová

Před 13 lety jsme s proteinem teprve experimentovali. Jeho účinky na sobě poprvé zkoušel náš majitel Petr Slavík. Jak se v čase změnil svět proteinové diety a v čem se proměnili její zákazníci? 

Největšími milníky KetoDiet vás provedou:

Petr Slavík
majitel a jednatel 

Ria Vlčková 
ředitelka obchodu 

Martina Weisserová 
ředitelka oddělení produktu a dietní koučka 

Jirka Skála 
výživový poradce a produktový specialista 

Proteinový nápoj KetoDiet

Jaký byl první impulz k založení KetoDiet? 

Petr: Kamarád si v roce 2010 koupil proteinovou dietu z Francie. Oba dva jsme s ní úspěšně zhubli. Došlo nám, že takový produkt v Česku není, tak jsme začali hledat recepturu a zabývat se vývojem. 

Bylo to jak z pohádky Císařův pekař: Patláma, patláma. 

V průběhu roku se nám podařilo vyladit první produkt – proteinový prášek. Dali jsme tomu název a brand a 6. 9. 2011 spustili web. Po osobních zkušenostech jsme věděli, že je to funkční dieta s rychlými výsledky

S jakými největšími výzvami jste na začátku setkávali? 

Ria: Nikdo tu neměl ponětí, co to hubnutí prostřednictvím ketózy je. Vsadili jsme na přátele a známé. Dávali jsme jim ochutnat a rozšiřovali jsme síť partnerů v kamenných provozovnách. U nich byla větší pravděpodobnost, že lidem princip hubnutí vysvětlí. 

Začátky byly v očích zákazníků plné nedůvěry, předsudků a neznalosti. Ale kdo vyzkoušel, většinou byl spokojený a doporučoval nás dál. Osobní reference fungovala jako nejlepší reklama

KetoDiet příchutě do proteinových nápojů

Jak se v čase změnil směr značky a představa o ní?

Ria: Začínali jsme pouze s nápojovou variantou, která byla balena do dózy. Měla neutrální chuť a dochucovali jsme ji tabletami. První rok jsme neměli žádné dietní programy, žádné jiné produkty.

Byli jsme garážová firma, a to doslova

Balili jsme v garáži u rodinného domu a balíčky vozili sami na poštu. Vyhlíželi jsme každou objednávku. S přibývajícími zákazníky a poptávkou jsme začali vnímat, že je potřeba rozšířit portfolio. Zároveň jsme založili první výživový chat.

Které milníky byste označili za klíčové? 

  • 2013 
    Pronajímáme první kanceláře a vytváříme první minisklad a balicí místa. 
  • 2013
    Vývoj přesouváme z Francie do České republiky a rozšiřujeme portfolio.
  • 2014–2018 
    Vytváříme dietní plány (nejprve v podobě nápojů, pak i kufrová řešení). 
  • 2014 
    Stěhujeme se do nové budovy. Ta nám mimochodem v roce 2021 vyhořela. 
  • 2017 
    První televizní reklama, která nás dostává do povědomí lidí. 

Martina vyzdvihuje ještě jeden zásadní mezník 

Čím dál víc jsme si uvědomovali, že zhubnout není tak složité. Mnohem těžší je znovu nepřibrat. Chtěli jsme být parťákem i po dietě. A tak tenkrát vznikl KetoLife. Aby lidé, kteří s námi zhubli, mohli na dietu navázat a svoji vysněnou hmotnost udržet.  

Navrhli jsme produkty vhodné pro běžné stravování – těstoviny, kaše, polévky, tyčinky, nápoje, které měly nahradit jídlo tam, kde si ho nestíháte připravit.   

  • Bohužel tenkrát bylo asi příliš brzy a lidé chtěli hlavně zhubnout. 
  • Vraceli se k nám opakovaně pro dietní plán.
  • Možná jsme KetoLife i špatně komunikovali.

Celý projekt jsme po čase poslali k ledu, abychom na tuto myšlenku mohli o pár let později zase navázat. 

Proteinová granola Stay fit s malinami a kokosem

Od KetoLife ke Stay fit 

Přemýšlení našich zákazníků se mění. Častěji řeší, jak jíst po dietě. Máme radost, že si naše zelené Stay fit potraviny oblíbili nejen oni, ale také: 

  • sportovci,
  • maminky na mateřské,
  • manažeři, kteří nemají čas si jídlo připravovat, přitom chtějí jíst zdravě.

Snídaňové kaše, granolu i mnoho dalších jako např. čirý protein zbožňuje celá moje rodina. Jsou super zdrojem živin pro mladé sportovce i studenty. 

Stay fit potraviny jsou jistota:

Pečlivě je vyvíjíme. Hlídáme jejich nutriční hodnoty, ale i kvalitu každé suroviny. 

Ukázat nabídku Stay fit

Jak se měnil trh s dietními produkty za posledních 13 let? 

Martina: Proměnil se opravdu významně. Přibylo mnoho výrobců a prodejců. Některé produkty jsou dobré, jiné naopak špatné. Není snadné se zorientovat. Stejně tak, jako se mění trh, mění se i edukace lidí.

⬅️ Dříve  
Zákazníci se nás ptali, jaký je rozdíl mezi proteinem a bílkovinami a co to vlastně je. Panoval předsudek, že když budu jíst bílkoviny, budu vypadat jako kulturista.  

➡️ Dnes 
Lidé se mnohem víc zajímají o kvalitu jídla a surovin. Jsou ochotní si za ni připlatit. Méně je totiž více a když si koupíte kvalitnější jídlo, stačí sníst méně a ve výsledku ušetříte. Mnoho lidí pochopilo, že z běžných zdrojů je velmi obtížné dostat do jídelníčku potřebné makroživiny. A tak se již nebrání různým doplňkům stravy, a to nejen v dietním režimu, ale i v rámci zdravého životního stylu.  

Proteinové špagety KetoDiet

Co pro vás znamená dlouhodobý úspěch? 

Jirka: Přál bych si, abychom měli spokojené zákazníky, kteří se ztotožní nejen s naším produktem, ale i s naší filosofií a pohledem na životní styl. Nechceme být jen někdo, kdo pomáhá zhubnout.

Nikdy od nás neuslyšíte líbezně znějící věty typu: Hubněte, ale necvičte!

Všichni si uvědomujeme, že pohyb je nedílnou součástí aktivního životního stylu, stejně jako strava. Rád bych se jednou provždy zbavil nálepky, že jsme jen instantní šlichta z pytlíku. Všichni, kdo se podívají na naše produkty, zjistí, že to není pravda.  

Chceme, aby nám lidé věřili, kdykoliv se rozhodnou sáhnout po našem produktu. 

Jaké hodnoty se odrážejí ve značce KetoDiet? 

Jirka: Chceme být především poctiví k ostatním i sami k sobě. Věřím, že kolik do toho vložíme, tolik se nám vrátí. Nechceme si hrát na něco, co nejsme, i když by nám to možná z krátkodobého hlediska mohlo přinést plusové body. Není to náš styl. Jsme si moc dobře vědomi toho, že změna nenastává ze dne na den, ale je to běh na dlouhou trať. Myslím, že motto: Cesta je cíl nás hezky vystihuje. 

Foto: KetoDiet 

Tenhle článek stojí za sdílení!

Bažíte po dalších tématech?

Budeme vám je posílat do e-⁠mailu.
Můžete se kdykoliv odhlásit.
Odesláním e-⁠mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů
Tereza Břízová copywriter KetoDiet

Jako správný copywriter zásobuje náš blog novinkami ze světa proteinové diety, rozhovory o hubnutí a články z oblasti aktivního životního stylu.

Jak poznat kvalitu potravin z obalu?

Pomůže jednoduchý obrázek s písmenkem a barevnou škálou. Sledujete hodnotu Nutri-Score?
Zjistit víc